התמודדות עם עיוות בפנים – לכל בעיה יש מענה

ניווט מהיר

כמעט כולם שמעו על התופעה הקרויה תסמונת טורט, כאשר בעצם מדובר על תופעה שבאה לידי ביטוי בתנועות לא רצוניות או עיוות בפנים ושאר תסמינים, כמו למשל משיכה באף, כחכוח בגרון ואפילו במקרים מסוימים חזרה על מילה או צחוק. ראוי לציין כי מדובר על תופעה נפוצה למדי, כזו אשר בממוצע קרוב ל-10 אחוז מהאוכלוסייה יחוו בשלב כזה או אחר במהלך חייהם. אז מה עליכם לדעת על התמודדות עם עיוות בפנים וכיצד ניתן לחיות לצד תופעה זו בהצלחה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

 

האם הלחץ בעקבות עיוות בפנים הוא מוצדק?

תופעות שונות של עיוות בפנים, טיקים או תנועות בלתי רצוניות הן בהחלט מקור ללחץ עבור הורים רבים שכן, הן בדרך כלל מתחילות להופיע בסביבות גילאי 5-8. על מנת להפיג את הלחץ, חשוב להבין את התופעה לעומק. למעשה, תנועות בלתי רצוניות אלו בעצם הפרעות נוירו התפתחותיות, אם כי  במקרים בהם מדובר על תופעה כרונית שאינה חולפת ייתכן כי תהיה החמרה מסוימת לקראת גילאי 10 עד 12. אולם, חשוב לציין באותה הנשימה כי ברוב המוחלט של המקרים, ילדים אשר מתמודדים עם תופעות אלו יחוו הקלה מסוימת עד סוף העשור השני לחייהם.

 

 

הגישה היא המפתח

אין זה משנה אם מדובר על עיוות בפנים, תסמונת טורט או שאר תופעות שכוללות תנועות בלתי רצוניות – חשוב להבין כי המפתח להקל על המצב הוא בהתמודדות שלכם בתור הורים. על כן, עליכם להעשיר את עצמכם בידע על הנושא של אותן תופעות, כפי שתוכלו לעשות בעת ביקור באתר tics.co.il. המפתח להתמודדות מתחיל עם ההבנה, כך שבעת עריכת חקר עצמי וקבלת הבנה תוכלו להפיג את הלחץ, לספק לכם ולילדיכם כלים להתמודדות ובעצם בכך להקל על הבעיה.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: