טיפול טבעי באקנה – כך תעשו זאת בעצמכם

ניווט מהיר

אקנה, או בעברית חטטת זו מעין דלקת של זקיקי השערות ובלוטות החלב. אקנה מופיעה לרוב בגיל ההתבגרות, בעקבות תגובה לקויה לעליה בטסטוסטרון. בעוד כי מדובר על תופעה שתסמיניה "נרגעים" בחלוף הזמן, חשוב להדגיש כי קיימים הרבה מאוד אנשים אשר סובלים מפצעי אקנה בולטים ולא נעימים, דבר אשר מוביל אותם לחפש אחר הדרכים הטובות ביותר לטפל באקנה. בעוד כי טיפול תרופתי עשוי להיות יעיל, ראוי לציין כי גם טיפול טבעי באקנה עשוי להניב תוצאות מוצלחות לא פחות. אז מדוע טיפול טבעי באקנה מומלץ, איך זה עובד ומה צריך עוד לדעת על נושא זה? ובכן, בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על טיפול טבעי באקנה וכל היוצא בכך.

 

טיפול טבעי באקנה – מאיפה מתחילים?

טיפול טבעי באקנה לא שונה מכל סוג טיפול אחר שכן, לתזונה אותה אתם צורכים יש השפעה גדולה לדמי על העניין. למעשה, ניתן להגיד כי חלק מהגורמים לאקנה מגיע משינויים תזונתיים אשר עשויים להשפיע בעקיפין על המצב של העור שלכם. לשם כך, מומלץ מאוד לשמור על תזונה מאוזנת ולהקפיד על מיתון של מזונות מלאים במלחים ושומנים, אם כי גם תיסוף של צמחי מרפא כדוגמת צוף צמחים יכול להקל על תסמיני האקנה.

 

 

לא לשכוח לטפל בסטרס

מחקרים מובילים מ-15 השנים האחרונות מראים כי אכן קיים קשר ישיר בין רמות סטרס גבוהות לבין נטייה לפתח אקנה. למעשה, אחד מההורמונים העיקריים אשר משוחררים בגופינו בעת בה אנו מצויים תחת לחץ גבוה מאוד זהו הורמון קורטיקוטרופין, הורמון הסטרס (או CRH בראשי תיבות). אותם מחקרים הראו כי קיים קשר ישיר בין הפרשה מוגברת של הורמון CRH לבין השפעה על הקולטנים שבבלוטות החלב, אלו המייצרות את הסבום המופרש ומשבש את פעילותן התקינה – דבר אשר מוביל בסופו של דבר להיווצרות פצעי אקנה.  על כן, במידה ואתם מעוניינים להקל על תסמיני האקנה שלכם ככל הניתן, מומלץ מאוד להוריד גם את רמות הסטרס, דבר אשר תוכלו לעשות על ידי תרגול נשימות ועזרה מקצועית במידת הצורך. 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: