רגשות שליליים לעומת חיוביים

ניווט מהיר

מחקרים רבים בתחום הפסיכולוגיה עוסקים בתחום של רגשות שליליים וחיוביים. נמצא כי רגשות שליליים משפיעים באופן משמעותי וארוך טווח על חיינו. הרגשות האלו כוללים כעס, קנאה, מרירות ועוד. כל אלו יכולים להוות בסיס לשגרת חיים שאינה חיובית ואינה בריאה עבורנו. לצערנו, רגשות שליליים גם נשארים איתנו אחרי שהאירוע שגרם להם הסתיים. מכל הסיבות האלו, למען חיים בריאים ומאושרים יותר, עדיף לטפל ברגשות השליליים. זה יכול להיות מצב בו כעסנו בגלל הודעה שקיבלנו מקולגה בעבודה, או ריב עם בן הזוג. מלבד ההרגשה הלא נעימה שנשארת איתנו, רגשות שליליים יכולים להשפיע על ההתנהגות שלנו בשוטף.

איך מטפלים ברגשות שליליים?

החיים שלנו הם למעשה רצף של אירועים, רגשות ומחשבות שמשפיעים זה על זה. אופן התגובה שלנו לסיטואציות בחיים מושפע מאיך שאנחנו מסתכלים על החיים וממה שחווינו עד כה ברמה הרגשית והגופנית. בעוד לרפואה המערבית ישנם פתרונות תרופתיים כמו כדורים פסיכיאטריים או כדורים נגד דכאון, מדובר למעשה בפלסטר זמני שאמנם מכהה את התסמינים שאנחנו חשים אך לא פותר את הבעיה. התרופות האלו פעמים רבות בעלות תופעות לוואי שגם מקשות עלינו. ברפואה הטבעית מציעים פתרונות שונים ארוכי טווח, הוליסטיים יותר, ועמוקים, בשילוב טיפול קונבנציונלי יכולים לעזור לאדם להתגבר על הרגשות הללו באופן טבעי יותר לאורך זמן. בין אם מדובר במדיטציה, פעילות גופנית או תזונה מאוזנת, השילוב של גוף ונפש יכול לעזור לנו בהתמודדות. טיפול באמצעות פרחי באך יכול לעזור בהתמודדות עם רגשות שליליים. תמציות שעוזרות לאדם לראות את הטוב, להעלות את רמת האנרגיה ולפנות את מקומם של רגשות שליליים לטובת רגשות חיוביים. זהו טיפול טבעי שיכול לעזור במקרים רבים ולמגוון רחב של אנשים.

מה עוד צריך לדעת בנושא?

  1. שהילד שלכם מביע רגש שלילי כמו קנאה, כעס, או כל רגש אחת, אל תבטלו את הרגש. מה זה אומר ? זה אומר שבמקום להגיד לו ”לא לבכות“ או ”תשנה את ההתנהגות הזו מיד“, פשוט תכירו את הרגש ותבינו אותו. ”אני רואה שאתה מתוסכל/עצוב/כועס“, ”שתירגע אני פה לעזור לך“. אם הילד קטן ולא מסוגל לעזור לעצמו, חשבו איך אתם יכולים לעזור לו.
  2. רכשו ספרים ומשחקים העוסקים ברגשות כמו דומינו רגשות, פאזל העוסק ברגשות, משחק הזיכרון של רגשות וכדומה. סיפור העוסק ברגשות לפני השינה, יכול מאוד לעזור גם כן.
  3. רגשות הם חלק מאיתנו, חלק מהגוף שלנו ולכן חשוב להכיר בהם ולא לבטל אותם. כולנו כועסים, כולנו מתוסכלים, כולנו עצובים, רק צריך לדעת איך להתמודד עם הרגשות הללו ולווסת אותם באופן מיטיב. כלומר, אם נלמד לנהל את הרגשות שלנו ולא הם אלה שינהלו אותנו, אנחנו במקום ממש טוב.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: