תלות בתרופת פרקוסט – כל מה שאתם צריכים לדעת

ניווט מהיר

פרקוסט היא אחת מהתרופות השכיחות ביותר בעת בה אנו מדברים על משככי כאבים שכן, מדובר על כדור אשר ניתן במרשם רופא, כדור אשר מכיל שילוב של אוקסיקודון ופרצטמול. מאחר ומדובר על תרופה משככת כאבים, חשוב לציין כי שימוש ממושך בתרופה עלול להביא לתלות חריפה מאוד, כזו אשר עלולה לפגוע בכל אספקט הקשור לאיכות חייו של אותו אדם הנוטל תרופה זו באופן קבוע. למעשה, התמכרות לתרופות מרשם ובייחוד לפרקוסט זוהי הפרעה לכל דבר ועניין במערכת העצבים המרכזית, כאשר השלב הראשוני של הפרעה זו מתבטא בתסמיני גמילה חריפים במיוחד שמופיעים לראשונה בהיעדר השימוש בתרופה.

 

תהליך גמילה מפרקוסט – כל מה שצריך לדעת

כאשר מדובר על הגמילה מאופיואידים כדוגמת פרקוסט, חשוב לציין כי היא מתחילה בדרך כלל כ-8 שעות לאחר סיום נטילת התרופה. תסמיני הגמילה הראשוניים יכללו בדרך כלל תסמינים דומים מאוד לשל שפעת, תסמינים כדוגמת צינון, כאבי שרירים חזקים, אישונים מורחבים, צמרמורות, גלי חום ועוד. כיומיים לאחר נטילת התרופה מופיעים תסמיני גמילה חריפים יותר, כאלו אשר כוללים בין היתר כאבי בטן חריפים, הקאות, רעידות, עצבנות, תחושת חוסר מנוח, הפרעות במצב הרוח ועוד. חשוב לציין כי בשלב זה התסמינים הראשוניים דמויי השפעת שהוזכרו קודם לכן עדיין יכולים להיות וכי שילוב של שני סוגי התסמינים נחשב לשכיח יחסית בתהליך הגמילה מהתרופה הידועה בתור פרקוסט. בין ארבעה לשבעה ימים לאחר תום נטילת התרופה התסמינים הפיזיים מתחילים אט אט לפחות, זאת בעוד כי מתחילה התגברות רצינית של התסמינים הפסיכולוגיים, כאלו אשר בין היתר מביאים לחשק מוגבר לצריכת פרקוסט בקרב הנגמלים. למעשה, במהלך שלב זה מגיעים תסמינים כדוגמת חשק מיני ירוד, רמות אנרגיה נמוכות מאוד, תסמיני דיכאון וחרדה ועוד – כאשר כל אלו מחריפים במהלך הימים הבאים, עד לכדי אובדנות במקרים מסוימים.

 

 

התמודדות עם גמילה ותסמיניה

התמודדות עם תסמיני הגמילה ממשככי הכאבים ממשפחת האופיואידים היא אינה עניין של מה בכך שכן, מדובר על תרופות שמביאות לתלות מאוד גבוהה בקרב הצרכנים, נפשית ופיזית כאחד. אולם, במידה ואתם נעזרים בשירותי רפואה מתקדמת של מומחים בתחום, ייתכן כי תוכלו להקל באופן יחסי על הסבל של האדם הסובל מתהליך הגמילה, זאת בעוד כי מטפלים בעלי ניסיון יוכלו לסייע משמעותית בתהליך. בעוד כי קיים מגוון רחב של אפשרויות שונות של מומחים בנושא זה, חשוב לציין כי ד"ר וייסמן הוא אחת הבחירות המומלצות ביותר. למעשה, ד"ר וייסמן עוסק באופן מעמיק בכל הנוגע לטיפולי גמילה למכורים לתרופות מבוססות חומרים אופיאטים עוד משנת 1994, כאשר בין היתר עסק גם בגמילה מהרואין, מתדון, אוקסיקונטין, פרקוסט ועוד. על כן, במידה ואתם מכירים אדם שסובל מתסמינים חריפים באשר לתהליך הגמילה מתרופת פרקוסט, מומלץ מאוד לברר אודות היעזרות בשירותיו של ד"ר וייסמן עוד היום.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: