מהו סרטן צוואר הרחם

ניווט מהיר

הנושא של סרטן הוא נושא קשה במיוחד לכולם, למי שחולה בו כמובן ולכל הסביבה הקרובה של אותו אדם שחייהם מתהפכים בעת הגילוי. סרטן צוואר הרחם הוא סרטן ממאיר, המופיע באזור צוואר הרחם והוא נחשב סרטן יחסית נדיר בישראל. בשלבים המוקדמים למחלה, יכול להופיע דימום וגינלי אבל לעיתים הסימפטומים מגיעים רק בשלבים מאוחרים יותר של המחלה. ברוב המקרים, הידבקות ב-HPV (וירוס הפפילומה) היא שמובילה להתפתחות של סרטן זה, לכן אחת הדרכים לאתר את המחלה מבעוד מועד היא באמצעות בדיקה של משטח צוואר הרחם שנפוצה כיום חלק משגרת הבדיקות לנשים.

מהם התסמינים של סרטן צוואר הרחם?

כפי שציינו לעיתים בתחילתו של הסרטן החולות בו יכולות להיות א-סימפטומטיות לחלוטין. לעיתים, תופעות כגון דימום וגינלי, כאבים בזמן קיום יחסי מין והפרשות יכולים להצביע על קיומו של הסרטן, אך מכיוון שמדובר בתופעות נפוצות לעיתים גם בלי קשר, הן לא מספיקות בשביל לייצר אבחנה. פעמים רבות עם התקדמותו של הסרטן יכולות להתפתח גרורות לאיזורים נוספים כמו איזור הבטן, הריאות ועוד, לכן בשלבים מתקדמים מתווספים סימפטומים נוספים כמו עייפות, חוסר תאבון, ירידה במשקל, כאב גב ועוד. כחלק מהתמודדות עם הסימפטומים ניתן לפנות לצד טיפול רפואי וייעוץ מקצועי גם לרפואה הטבעית. אתרים כמו naturalvision.co.il מציעים פתרונות בתחום הטבעי בשילוב רפואה קונבנציונלית. הם עושים זאת באמצעות התאמה של טיפולים ייחודיים בקליניקה ייעודית לצד צמחי מרפא מותאמים אישית, תוספי תזונה ועוד במטרה לחזק את המערכת החיסונית ואת הגוף בכלליות. הטיפולים כוללים גם הנחיות בתחום התזונה, הנשימה ועוד ויכולים להקל על מי שסובל מסימפטומים שונים בעת הטיפול במחלה, גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית כעוגן נוסף של טיפול.

איך מונעים היווצרות של הסרטן?

חשוב להכיר בכך שקיים חיסון נגד סרטן מסוג זה הנקרא חיסון נגד נגיף הפפילומה. יחד עם זאת, במידה ואובחנו נגעים, יש כל מיני דרכים לטפל בזה כמו צריכה בלייזר, ניתוח כריתה והקפאה. טיפולים מהסוג הזה עוזרים להרוס אזורים שאינם תקינה, זאת מבלי לגרום לנזקים לרקמות הבריאות הסמוכות. בנוסף, טיפול בסרטן עצמו נחשב לקשה יותר ולעתים יש צורך גם בניתוח, טיפולי הקרנות, טיפולים ביולוגיים או כימותרפיים מסוגים שונים. על הטיפול במקרה של סרטן צוואר הרחם צריך להמליץ אונקולוג גניקולוג המתמחה בטיפולים מהסוג הזה. חשוב לדעת כי הסיכויים להחלים מסרטן צוואר הרחם נחשבים לגבוהים מאוד, במצבים בהם מציאת המחלה הינה בשלבים המוקדמים שלה. יש חשיבות רבה לביקור אצל גניקולוג בהתאם לגיל ולמצב הרפואי שלך, מעקב רפואי צמוד במידת הצורך. אם יש אישה במשפחה שלך מקרבה ראשונה שסבלה או סובלת מסרטן מכל סוג שהוא, חשוב שתעשי את הבדיקות המתאימות.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: