מהי פנימיה פוסט אשפוזית ובמה היא שונה מפנימיות אחרות

ניווט מהיר

פנימיה פוסט אישפוזית היא מסגרת לנוער עם עבר אישפוזי על רקע נפשי. בני נוער המגיעים למצב של אשפוז נמצאים ככל הנראה בנקודת קצה בחיים שלהם. לאחר השחרור מהאשפוז, הם עלולים עדיין לחוות טראומה ופעמים רבות אינם ערוכים עדיין לחזור לחייהם הרגילים ללא תמיכה מספקת. הפנימיה הפוסט אישפוזית מאפשר לתת לנוער הזה את התמיכה לה הוא זקוק, לצד חום ואהבה. מטרת הפנימיה היא גם לתת מענה להווה וגם להכין את הנוער לעתיד.

מה התוכן בפנימיה פוסט אישפוזית והאם היא בתשלום?

לפנימיות מהסוג הזה יש תוכן מובנה מראש ומסגרת ברורה, אבל ישנה התאמה אישית לצרכים של כל נער או נערה. לרוב, הנערים מחולקים לקבוצות קטנות יותר לכל אחד נבנית תוכנית טיפול מותאמת, שכוללת בחירה של הפעילויות והתאמתן למצב של הנער. הפנימיות כוללות מלבד מסגרת חינוכית וטיפולית גם תוכן מעשיר לשעות הפנאי כמו חוגים, ספורט, טיולים ועוד. עבודה בפנימיות היא כמובן מאתגרת והצוות כולל אנשי טיפול כמו עובדים סוציאליים ופסיכיאטריים לצד מדריכים, תרפיסטים ומתנדבים בתכנים שונים. פנימיות אלו הן מסגרות הפועלות בחסות המדינה ומסובסדות על ידה ברוב המקרים באופן מלא כך שאין מה לחשוש מלבדוק את האפשרות הזו.

מה הוא מבנה הפנימיה?

המבנה של הפנימייה משתנה מאחת לשנייה אבל כולל לרוב איזור שינה ומגורים, חדר אוכל, מועדון לפנאי, מגרשים וכמובן מבנה מסודר ללמידה. לרוב השטח בו בנויה הפנימייה כולל גם שטחים ירוקים ואוויר פתוח.

איך מגיעים לפנימיה פוסט אישפוזית?

לרוב, העובד או העובדת הסוציאליית המטפלים בנערה או בנערה יבצעו את הקישור לפנימיה לקראת סוף תהליך האישפוז בבית החולים. לעיתים, ההפנייה מגיעה מיועץ בבית הספר.

מדוע בני נוער מגיעים לפנימייה פוסט אשפוזית ואיך זה יכול לעזור להם?

לרוב מדובר בבני נוער בין הגילאים 12-18, כאשר המסגרות הפוסט אשפוזיות פועלות בקבוצות קטנות, בשל העובדה שאותם בני נוער מתמודדים עם קשיים מאוד לא פשוטים, גם רגשיים וגם נפשיים. אותם בני נוער לרוב גדלים בבתים מאוד מורכבים, כאלה שלא יכולים לתת להם מענה מיטיב לצרכים שלהם. אותן מסגרות מטרתן בעצם להעניק לבני הנוער הזדמנויות חדשות לעבור סוג של שינוי וכך הם בעצם מקבלים מענה לקשיים שאיתם הם מתמודדים. שלוקחים קבוצה של בני נוער לפני הכניסה לפנימייה ולאחר מכן, לא מאמינים על השינוי האדיר שאותם ילדים עוברים. הצוות שעובד בפנימייה למעשה מאמין בילדים האלה וכל אחד עובר הכשרה ספיציפית שמתאימה לאותה אוכלוסייה מיוחדת בין אם זה פסיכולוגים, בין אם זה מטפלים מכל מיני סוגים ובין אם עובדים סוציאליים. לכל פנימייה יש את הגישה שלה ואת האופי המיוחד שלה שנותן מענה לרוב לאותם צרכים של שייכות, עצמאות, קבלה ועוד.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: